Od 1 stycznia 2025 roku niektórzy przedsiębiorcy zobowiązani będą do posiadania adresu do e-Doręczeń. Sprawdź, czym są e-Doręczenia i kiedy masz obowiązek wdrożyć je w swojej działalności lub spółce.

Co to są e-Doręczenia?
e-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Docelowo usługa e-Doręczeń ma zastąpić tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP.
Zakładając adres do e-Doręczeń dla swojej firmy tym samym wskazujesz ten adres jako adres do korespondencji urzędowej. Wpisanie adresu do e-Doręczeń do bazy adresów elektronicznych oznacza, że urzędy korzystające z e-Doręczeń będą przesyłały korespondencję twojej firmie wyłącznie elektronicznie.

Skrzynkę do e-Doręczeń muszą mieć:
• przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG,
• spółki zarejestrowane w KRS.
Poza firmami, adres do e-Doręczeń muszą również mieć fundacje oraz stowarzyszenia wpisane do KRS.

Termin na wdrożenie e-Doręczeń, zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS, poniżej w tabelkach znajdują się informację od kiedy będzie trzeba wdrożyć e-Doręczenia w jednoosobowych działalnościach gospodarczych oraz spółkach.